برخی از مواد غذایی مصرفی در فصل بهار و تابستان باعث کاهش وزن می شوند که در زیر با بعضی از این مواد غذایی آشنا می شوید:

توت فرنگی

فیبر موجود در توت فرنگی انتخاب خوبی برای کاهش وزن است. در مطالعات اخیر روشن شده است افرادی که روزانه ۸ گرم فیبر استفاده میکنند با کاهش بیش از ۹۰۰ گرم وزن در ماه روبهرو میشوند. یک فنجان توتفرنگی ۳ گرم فیبر دارد و به علت داشتن ویتامین ث و آنتیاکسیدانها ضمن رسیدن به تناسب اندام به فرد کمک میکند تا سلامت پوست خود را حفظ کند.

تخممرغ

تخممرغ حاوی منبع خوبی از پروتئین است. افرادی که اقدام به خوردن تخممرغ در وعده صبحانه میکنند دو برابر افرادی که از نان و شیرینی استفاده میکنند، وزن از دست میدهند.

سالاد

سرشار شدن وعده غذایی با فیبر و غذاهای غنی از آب مصرف کالری را تا ۱۲ درصد کاهش میدهد. به جز سالاد و سوپ سبزیجات نیز انتخاب مؤثری در وعده ناهار برای کاهش ۲۰ درصد کالری در روز است.

قارچ

قارچ به علت طعم دلپذیرش مورد توجه خیلی از افراد قرار دارد. این ماده غذایی خوش طعم کالری کمی داشته و میتواند جایگزین خوبی برای گوشت باشد.