گرچه به گفته آدریانو گالیانی پرونده نقل و انتقالات میلان بسته شده است ولی به همان اندازه نام و برند تجاری میلان در حال رشد و افزایش است .

صعود میلان بصورت ثابت و مداوم است . با توجه به آمار و ارقام منتشر شده از سوی برخی از مطالعات و جمع آوری اطلاعات مالی و تجاری برندهای فوتبالی , ارزش تجاری میلان با افزایش 7 درصدی روبرو بوده است.

میزان ارزش مالی برآورد شده برای میلان 292 میلیون دلار بوده است که باعث شده است کمپانی ویوتوراتی در رتبه ی نُهم این رده بندی قرار بگیرد.

این رتبه و ارزش گذاری زمانی خودش رو بیشتر نشان میدهد که بدانیم که در این رده بندی رتبه های بالاتر در اختیار تیم های لیگ برتری و ثروتمند انگلستان و همچنین دو غول اسپانیایی بنام بارسا و رئال است.

در ضمن دو تیم بایرن مونیخ و شالکه از آلمان هم در بین 10 تیم برتر این رده بندی قرار گرفته اند.

بهتر است که به این نکته توجه کنیم که در بین تیم های ایتالیایی تنها تیم میلان است که توانسته است در بین 10 برند برتر قرار بگیرد.

با سرمایه گذاری هایی که بر روی میلان انجام شد این تیم توانست که رتبه خود را بهبود بخشد و رشد مداوم میلان در مقایسه با سایر رقبای ایتالیایی مثل یوونتوس و اینتر بخوبی خودش را نشان میدهد.

اگر بخواهیم با دقت بیشتری این مسئله را بررسی کنیم باید گفت که میلان در حال حاضر در رده نهم از 10 برند برتر قرار گرفته .
سایر رقبای ایتالیایی میلان مثل اینتر در رده (13) , یوونتوس در رده (16) , رم در رده (21) و ناپولی در رده (22) قرار گرفته اند.

اعتماد کسانی که روی برند میلان سرمایه گذاری میکنند باعث تغییر در رتبه بندی اعتباری این تیم از AA- به AA+ شده است.

این موضوع زمانی خودش را بهتر نشان میدهد که بدانیم ارتقاء رتبه میلان تاثیر بسزایی در ارتقای رتبه سری آ داشته است.
در رتبه بندی جدید , سری آ در مکان چهارم با درجه A قرار دارد و میتواند با بوندس لیگای آلمان مقابله کند ,لیگی که با رتبه AA+ پشت سر لیگ انگلیس قرار گرفته بود.

رشد فعلی میلان , سرمایه گذاری ها و حامیان مالی این تیم , نمایانگر ارتقای بیشتر میلان در برنامه های آینده است ( و تازه این قدم اول است) .
آینده ای که میتواند باعث جهش بیشتر میلان و سری آ بشود و بالاتر رفتن سطح کیفی و کسب در آمد بیشتر شود که میتواند در نقل و انتقالات میلان تاثیر زیادی داشته باشد.

مسئله ای که گالیانی بخوبی از آن آگاه است.