در مورد انیمیشن کوتاه Paperman: برنده اسکار امسال
کاربر برتر ماه کاربر برتر ماه ali_@sghar
تاپیک برتر ماه تاپیک برتر ماه « مراجعه به تاپیک اصلی »
سوالات متداول و تاپیک های مهم
    گزارش مشکلات انجمن و قالب جدید توسط کاربران
    اطلاعیه گزارش مشکلات چند روز گذشتهِ سایت و انجمن
    افتتاح سایت پرسپولیس اف سی
    ~ اطلاعیه امنیتی ~
    تاپیک 5
    تاپیک 6
    تاپیک 7
    تاپیک 8
    تاپیک 9
    تاپیک 10
    تاپیک 11
    تاپیک 12

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: در مورد انیمیشن کوتاه Paperman: برنده اسکار امسال

  1. #1


    محل سکونت
    شهر باران های نقره ای
    نام واقعی
    reza
    استاتوس
    عاشق که بشی حالت میشه مثل من...
    بازیکن محبوب
    afshin peyrovani
    تیم های محبوب خارجی
    Bayern-Munich | France
    نوشته ها
    1,242
    تشکر
    726
    تشکر شده 1,651 بار در 586 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 1 تاپیک

    در مورد انیمیشن کوتاه Paperman: برنده اسکار امسال

    جان کاهرز (John Kahrs) کارگردان انیمیشن کوتاه مردکاغذی (Paperman) به دیدی کامل از آن چه می خواست بسازد دست یافته بود. تنها یک مشکل وجود داشت. تکنولوژی مورد نیاز برای این کار هنوز وجود نداشت.



    یک فیلم پیکسار به خودی خود چیز قشنگی است. با گذشت زمانی طولانی و اکنون که دیگر جذابیت فناوری سه بعدی به کار رفته در داستان اسباب بازی ها کهنه شده است، هنرمندان تکنیک های شان را تغییر داده اند. به همین دلیل است که Up می تواند ما را به گریه بیاندازد. اما در این دنیاهای پر از رنگ و طیفی که توسط ماشین ها خلق می شوند، ما چیزی از آن جادوی قدیمی دیزنی را کم داشتیم. همان حس و حال و ظرافت باورنکردنی خطوطی که با دست کشیده می شدند.
    جان کاهرز با خود فکر کرد: «آیا راهی نیست که بتوان هنر دست هنرمندان را دوباره به کار گرفت»


    برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید.




    برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید.



    برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید.



    برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید.




    در آن زمان او بر روی استوری بوردهای انیمیشن
    مردکاغذی کار می کرد. چیزی که اکنون به نامزد اسکار ۲۰۱۳ در رشته انیمیشن کوتاه تبدیل شده است. این فیلم قرار بود به یک «داستان جن و پری در فضای شهری تبدیل شود، آن هم در دنیایی پر از رنگ و سایه». قرار بود بهترین فناوری های CG (گرافیک کامپیوتری) نظیر نوردهی سرتاسری (Global Illumination) و فیزیک نور را به همه نشان دهد. اما ایده ای دیگر نیز در ذهن او رشد می کرد. در زمان کار کردن روی انیمیشن سه بعدی Tangled به همراه انیماتور افسانه ای گلن کین (Glen Keane انیماتور نمونه های مشهوری چون پری دریایی کوچولو یا دیو و دلبر) کاهرز دیده بود که کین چگونه روی انیمشین های تولید شده توسط کامپیوتر اسکیس می زند. نرم افزار ها به کین اجازه می دادند که شخصیت ها و فیگورهای سه بعدی را به کمک ضربه های قلم اش تغییر دهد، اما در نهایت خط های زیبای او در میان فرآیندهای کامپیوتری گم می شدند. و این دور ریختن چیزی بسیار ارزشمند بود.
    در اواخر مراحل تهیه استوری بورد، برداشت و تصور کین از انیمیشن مردکاغذی از نو شکل گرفت. چه می شد اگر این فیلم ترکیبی از دو سبک سنتی و جدید انیمیشن را به نمایش می گذاشت؟ چه می شد اگر هم زمان هم سه بعدی و هم دوبعدی باشد؟


    برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید.



    برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید.



    برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید.



    او به دنبال راه حلی برای عملی کردن این ایده بود و تنها جایی که می توانست راه حلی را برای آن جست و جو کند دپارتمان تحقیق و توسعه دیزنی بود. شانس زمانی به او روی آورد که با مهندس نرم افزار برایان وایت (Brian White) آشنا شد. وایت از قبل بر روی نرم افزار انیمیشن سازی جدیدی به نام
    Meander کار می کرد که حوزه تخصصی آن میان یابی دوبعدی (۲D Interpolation) بود. این کار به معنای یافتن فاصله ها و شکاف ها در خطوط ترسیم شده دستی است. با کمی تغییر و بهینه سازی این نرم افزار ممکن بود مفید واقع شود.
    کین می گوید: «شما می شنوید که مردم از نوآوری حرف می زنند. نوآوری معمولا محصول یک نیاز است. نیاز ما در این مورد این بود که می خواستیم بدانیم چگونه می توانیم یک لایه از انیمیشن کامپیوتر داشته باشیم که خطوط دستی را بر روی آن ترسیم کنیم.»
    درنهایت Meander ثابت کرد که از پس این کار بر می آید. امروزه یک انیماتور می تواند چهره ای اخم آلود را روی دست یک کاراکتر در یک فریم ترسیم کند و چندین فریم بعدتر یک لبخند به جای آن بکشد. Meander می ةواند هم موقعیت آن دست را در فضای سه بعدی تعیین و ردگیری کند و هم فریم های خالی در این میان را پر کرده و اخم را به لبخند تبدیل کند. اما بیشتر تاکید کین بر روی دست کاری حس و حال این خطوط بود. در انیمیشن های کلاسیک دیزنی خطوط بیرونی شخصیت ها اثری دارند که به اصطلاح جوشیدن یا boiling نامیده می شود. همان تغییرات جزیی و تفاوت های ریزی که در میان فریم های مختلف وجود دارد و ناشی از ترسیم دستی خطوط است. این تفاوت های اندک بسیار مهم هستند. بخشی جدایی ناپذیر از تجربه زیبایی شناسی یک انیمیشن.
    کین می گوید: «این بخشی از دست انسان است. این همان جزییات ریزی است که می توانستیم به دلخواه خودمان از آن ها استفاده کنیم.»
    ظرف چند ماه بعدی و طی آزمایش های اولیه گروه آن ها توانست دو شات آزمایشی را به وجود بیاورند که برای ادامه کار بسیار حیاتی بودند. قدم بعدی برگزاری نشستی با جان لستر و سایر اعضای استودیوی دیزنی و عرضه این محصول به آن ها بود.
    کین می گوید: «فکر می کنم جان کمی مشکوک بود. او فرد باهوشی است. او تمام این افکت های نقاشی را دید. تردید او این بود که آیا این کارها به مانعی بر سر راه داستان گویی انیمیشن تبدیل خواهند شد یا باعث می شوند که شما در دنیای آن ها غرق شوید و به روایت داستان شخصیت ها کمک می کنند؟ زمانی که او این شات های آزمایشی را دید، همه اهالی دیزنی اعتراف کردند که با یک کار ابتدایی و مبتذل معمولی روبرو نیستند.»



    پیشنهاد میکنم حتما دانلود کنین:
    حجم:(58.4 MB)
    کیفیت:HD
    http://fs2.filegir.com/alireza1/Paperman_(HD)_[tag22].mp4
    سالهاست کفه ترازویم تعادل ندارد

    دستهایم خالی ...

    دلم پر ...







  2. کاربر مقابل از RezaMelo عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    San Iker (26th February 2013)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
برو بالا