-_- خط زمان کامارو ؛ این زیبای آمریکایی
کاربر برتر ماه کاربر برتر ماه ali_@sghar
تاپیک برتر ماه تاپیک برتر ماه « مراجعه به تاپیک اصلی »
سوالات متداول و تاپیک های مهم
    گزارش مشکلات انجمن و قالب جدید توسط کاربران
    اطلاعیه گزارش مشکلات چند روز گذشتهِ سایت و انجمن
    افتتاح سایت پرسپولیس اف سی
    ~ اطلاعیه امنیتی ~
    تاپیک 5
    تاپیک 6
    تاپیک 7
    تاپیک 8
    تاپیک 9
    تاپیک 10
    تاپیک 11
    تاپیک 12

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: -_- خط زمان کامارو ؛ این زیبای آمریکایی

  1. #1


    محل سکونت
    *Perspolis Fc*
    نام واقعی
    پیمان
    استاتوس
    ! وقتی زندگی یه تئاتر مزخرفه !
    شغل و حرفه
    ...Looking For It...
    بازیکن محبوب
    ali karimi
    تیم های محبوب خارجی
    Real-Madrid | Germany
    نوشته ها
    244
    تشکر
    1,760
    تشکر شده 811 بار در 236 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 4 تاپیک

    -_- خط زمان کامارو ؛ این زیبای آمریکایی

    شورولت کامارو از آن دسته ماشین هایی نیست که بتوان راحت از کنار آن گذشت. این ماشین آمریکایی، فرهنگ کاملا آمریکایی هم دارد. در طول 46 سال گذشته کامارو یک اتومبیل زیبا و پرسرعت با موتور V8 بوده که دل بسیاری از ماشین دوستان را برده است. برای آشنایی بیشتر با این خودروی فوق العاده در طول سالیان حضورش میان دیگر اتومبیل ها با ما همراه باشید.





    1967 Camaro


    شورولت کامارو نخستین بار در سپتامبر سال 1966 میلادی به شکل یک کوپه 4 سرنشینه یا کروکی عرضه شد. این خودرو در آن زمان به فورد موستانگ سال 1964 میلادی شباهت بسیاری داشت. اما کمپانی شورولت اعلام کرد کامارو را در سال 1962 میلادی طراحی کرده است. هم قدم با موستانگ، کامارو نیز به عنوان یک خودروی کوچک با موتور قوی در خیابان ها خودنمایی می کرد. کاماروی استاندارد آن زمان، موتور SS396 با 325 اسب بخار قدرت داشت. البته به طور سفارشی می شد موتور را به 375 اسب بخار تقویت کرد.





    1967 Camaro Z/28


    این مدل هم هنوز قدرتمندترین کاماروی تولید شده به شمار نمی رفت. Z/28، هندلینگ بسیار عالی داشت و موتور آن از نوع V8 با اندازه 302 اینچ مکعب (767 سانتی متر مکعب) بود و 209 اسب بخار قدرت داشت. F41 قدرتمند هندلینگ بهتری داشت و طراحی بیرونی آن تغییر کرده بود به طوری که نوارهای روی صندوق عقب و کاپوت دوتایی بودند و چرخ ها نیز خط قرمزی در خود داشتند. فقط Z/28 با موتور 602 توانست نظر مجموعه دارهای ماشین را به خود جلب کند.





    1969 Yenko/SC Camaro


    Yenko ، موتور L72 427 اینچ مکعب از نوع V8 با 425 اسب بخار قدرت دارد. البته این موتور با قدرت 450 اسب بخار نیز عرضه شده است. ترمزهای دیسکی، فنربندی قوی و طراحی متفاوت کاپوت از دیگر مشخصات این نوع کامارو هستند. از مدل Yenko سال 1969 فقط 201 دستگاه ساخته و همه آنها فروخته شده است.





    1969 ZL1 Camaro


    قدرتمندترین و کمیاب ترین کامارو دهه 1960 میلادی، مدل ZL1 است. این خودرو از همان کارخانه برای مسابقه طراحی شده است. قلب تپنده این ماشین، موتور 427 اینچ مکعبی V8 آلومینیومی است و 430 اسب بخار قدرت دارد. البته برخی مدل های آن حدود 500 اسب بخار قدرت داشتند. فقط 69 دستگاه از این مدل ساخته شده است به همین دلیل، ZL1 از جمله ارزشمندترین مدل های کامارو در دنیا است.





    1970 1/2 Camaro


    دومین نسل ماشین های کامارو در فوریه سال 1970 میلادی طراحی و ساخته شدند. این مدل کوپه بود و گویا از جگوار و فراری الهام گرفته است. ماشین جدید طول بلندتر، قد کوتاه تر و عرض بیشتر و داخل اتاق آن فضای بیشتری داشت. این مدل در مجله های آن زمان به عنوان بهترین ماشین آمریکایی یاد می کردند. Z/28 موتور 350 اینچ مکعب LT1 از نوع V8 با 360 اسب بخار قدرت داشت که از کُروت گرفته بود. مدل Z/28، صفر تا صد کیلومتر را فقط در عرض 5.8 ثانیه پر می کند که برای آن زمان واقعا عالی است.





    Baldwin Motion 1970 1/2 Camaro


    در سال 1967 میلادی، دو شرکت نیویورکی با همکاری هم به ساخت مدل های پرسرعت مدل های کوروت، نوا، Chevelles و کامارو اقدام کردند. این اتومبیل ها با موتورهای 427، 452 و حتی 482 اینچ مکعب ساخته شده اند و بیش از 500 اسب بخار دارند. این مدل ها می توانستند در عرض 11.5 ثانیه یکچهارم مایل رابا سرعت 193 کیلومتر در ثانیه طی کنند.





    1982 Camaro


    پس از 12 سال، کامارو سرانجام در سال 1982 میلادی تغییر چهره داد. نسل سوم کامارو حدود 25.5 سانتی متر کوتاه تر از ماشین های موجود بود و فاصله دو محور آن نیز 18 سانتی متر کمتر بود. وزن خودرو کم شده و به حدود 227 کیلوگرم رسیده بود و هندلینگ آن به خوبی بهبود یافته بود. البته باید اعتراف کرد، عملکرد ماشین چندان عالی نبود. بهترین موتور برایZ/28 از نوع V8 با اندازه 305 اینچ مکعب بود. این موتور 165 اسب بخار قدرت داشت و در عرض 7.9 ثانیه از صفر تا صد کیلومتر را پر می کرد. یکچهارم مایل را نیز در عرض 17.5 ثانیه طی می کند.





    1987 Camaro IROC-Z


    IROC-Z موتور V8 با اندازه 350 اینچ مکعب و 245 اسب بخار دارد. این نخستین ماشینی است که طراحی اتومبیل های کروکی را از سال 1969 میلادی تا آن زمان تغییر داد.





    1993 Camaro


    چهارمین نسل ماشین های کامارو بلندتر، قد کوتاه تر و عرض بیشتری نسبت به کاماروهای پیشین داشت. بهترین مدل این سری، Z/28 بود که موتور 5.7 لیتری LT1 V8 آن 275 اسب بخار قدرت دارد.





    1998 Camaro Z/28


    شورولت در سال 1998 میلادی تغییری در کاماروهای خود به وجود آورد. زیر کاپوت، این اتومبیل موتور 5.7 لیتری و آلومینیومی LS1 از نوع V8 دارد. موتور LS1، 305 اسب بخار قدرت دارد. البته نسخه کروت آن به 345 اسب بخار می رسید. تولید این مدل تا سال 2002 میلادی ادامه داشت.





    35امین سالگرد کامارو – 2002


    این مدل کامارو کانورتبل موتور LS1 V8 با قدرت 325 اسب بخار دارد و برای سی و پنجمین سالگرد تولید کامارو تولید و عرضه شده است. این مدل فقط در رنگ قرمز با نوارهای نقره ای است.





    2010 Camaro


    پس از 7 سال تاخیر، کامارو با تغییرات فراوان دوباره به بازار بازگشت. این مدل کامارو بسیار سنگین تر از رقبای خود همچون فورد موستانگ بود. موتور آن 3.6 لیتری V6 با قدرت 304 اسب بخار است. در حالی که SS موتور 6.2 لیتری V8 با 400 یا 436 اسب بخار دارد. هندلینگ نسل پنجم کامارو تعریف چندانی نداشت اما این مشکل خیلی سریع برطرف شد.





    2012 Camaro ZL1


    زیر کاپوت مدل ZL1 یک موتور 6.2 لیتری LSA V8 از کادیلاک CTS-V وجود دارد که 580 اسب بخار قدرت دارد. این مدل از صفر تا صد را در عرض 4 ثانیه پر می کند و در عرض 12.3 ثانیه می تواند یکچهارم مایل حرکت کند.





    2013 Camaro 1LE


    این مدل شباهت ظاهری بسیاری به مدل های دهه 1980 میلادی دارد. پکیج مدل 1LE، 3500 دلار آمریکا قیمت دارد. این ماشین لاستیک های جلوی چسبنده و رینگ های سبک دارد. موتور آن V شکل است و بهترین هندلینگ را میان ماشین های زیر 40 هزار دلاری دارد.





    2014 Camaro Z/28


    این مدل زیر 300 پوند وزن دارد. موتور 7 لیتری آن V8 و مشابه موتور کوروت Z06 است. این موتور 500 اسب بخار قدرت دارد. این مدل از صفر تا صد کیلومتر را در عرض 4.2 ثانیه طی می کند.
    نیما یوشیج در جشن یك سالگی تولد فرزندش نوشت : پسرم ...
    یك بهار، یك تابستان ، یك پاییز و یك زمستان را دیدی ...
    از این پس ....همه چیز ِ جهان ....تكراریست ...
    همه چیز ...... جز مهربانی ...!


    ««پرسپولیس :تک تیم جاودانه عشق در قلبم»»
    .
    .
    من برای هیچکس می نویسم


    برای هیچکس که بنویسی خیالت راحت است که به هیچکس مربوط نیست


    برای هیچکس که می نویسی خیالت از زور و سمبه راحت است


    برای هیچکس که می نویسی خیالت از مخاطب خاص هم راحت است


    مبادا بیاید اتفاقی ببیند و به خود بگیرد


    من برای هیچکس می نویسم هیچکس دوستت دارم

  2. 6 کاربر مقابل از The Lone Red عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    Arash 1990 (12th June 2013), Mohammadreza (12th June 2013), NA3R (24th March 2014), RaMiN (12th June 2013), شــب تاب کوچولو (12th June 2013), شاهزاده سرخ (13th June 2013)

  3. #2


    محل سکونت
    ایران زمین
    نام واقعی
    IMAN
    استاتوس
    هنو اولشه...
    شغل و حرفه
    در ره طبابت
    بازیکن محبوب
    ahmdareza abedzadeh
    تیم های محبوب خارجی
    AC-Milan | Brazil
    نوشته ها
    6,990
    تشکر
    9,458
    تشکر شده 7,998 بار در 3,141 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 27 تاپیک
    عاشق ماشینا آمریکائیم بخصوص شورلت و کامارو...نخ سوزن این:

    نه...!نه...!نه...!



  4. #3


    محل سکونت
    زیر آسمون خدا
    نام واقعی
    mohammad
    استاتوس
    پرسپولیس اول بشی آخر بشی دوستت داریم
    بازیکن محبوب
    Mahdi Mahdavikia
    تیم های محبوب خارجی
    Inter-Milan | Italy
    نوشته ها
    2,317
    تشکر
    6,655
    تشکر شده 4,931 بار در 1,545 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 51 تاپیک
    بسیار فوق العاده...


    از آخرین قهرمانی پرسپولیس ( چه در لیگ چه در جام حذفی ) چند سال گذشته
    پرسپولیس در این سالها روزهای بد کم نداشته
    خیلی خوب نتیجه نگرفته
    مشکلات زیادی داشته
    اما...
    همیشه هوادارانی داشته که در سخت ترین لحظات هم در کنار پرسپولیس بوده اند


    you will never walk alone
    Perspolis


  5. #4


    محل سکونت
    بابلسر روستای اسلام آباد
    نام واقعی
    روح الله بخشی
    استاتوس
    تو قلب من نوشته پرسپولیس سلطان عشقه
    شغل و حرفه
    كليه خدمات برق
    بازیکن محبوب
    ahmdareza abedzadeh
    تیم های محبوب خارجی
    Real-Madrid | Germany
    نوشته ها
    9,574
    تشکر
    15,818
    تشکر شده 8,517 بار در 3,761 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 28 تاپیک
    مر30


    هادی جان ب گفتت 57 امتیازی شدیم ولی تقریبا همون 57 پاشنه آشیل قهرمان نشدنمون شد چون خوزستانی ها همون دقیقه گل زدن


    داش هادی تشکر میکنم ازت بابت اتحاد و هم دلی ک در تیم ایجاد کردی


مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
برو بالا