عوامل فراوانی هستند که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند اما در مقابله به همان تعداد شما می توانید اشتباهاتی مرتکب شوید که جلوی تمامی این عوامل را می گیرند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، موج لاغری و کاهش وزن به قدری گسترده شده است که عده بسیاری در دنیا به دنبال کم کردن وزن و سوزاندن چربی ها هستند. افرادی که قصد کاهش وزن دارند گاها دچار اشتباهاتی نیز می شوند که به جای کمک به روند کاهش وزن بیشتر آن را مختل می کند. اگر با این اشتباهات آشنا شوید به راحتی می توانید آن ها را برطرف کرده و رژیم سالمی داشته باشید.

** شمارش کالری

همه می دانیم که کم کردن کالری دریافتی می تواند راهی برای کاهش وزن باشد اما این که بدانیم چه مقدار کالری وارد بدن می کنیم بسیار مهم است. محققان به این نتیجه رسیده اند که تنها 11 درصد از انسان ها می توانند میزان کالری ورودی را درست تخمین بزنند. اگر شما قصد دارید روزانه 1800 کالری مصرف کنید و به دلایل اشتباه 2000 کالری دریافت کنید به هیچ عنوان لاغر نمی شوید. برای آنکه بتوانید این میزان را درست دریافت کنید باید آن را پخش کرده و در سه وعده به همراه یک میان وعده تقسیم کنید. این راه به تنظیم کالری بیشتر کمک می کند.

** ورزش روتین

ورزش بهترین راه برای کاهش وزن است چرا که میزان کالری های دریافتی را کاهش می دهد و بدن را آماده برای کاهش وزن می کند اما این نکته لازم به ذکر است که ورزش نیز راه و چاه مخصوص خود را دارد. اگر روزانه می دوید و کلی عرق می کنید ولی بیشتر کارهای خود را با خودرو انجام می دهید کاملا در اشتباه هستید. شما می توانید به جای دویدن های روزانه بخشی از مسیر محل کار را از وسایل نقلیه عمومی و باقی را پیاده طی کنید. شما همچنین می توانید به خرید رفته و بارها را تا خانه پیاده حمل کنید. این کارهای کوچک باعث می شود تا ورزش ها خرد خرد اما موثرتر انجام شوند.

** استفاده از غذاهای رژیمی

بسیاری هستند که درطول دوره رژیم سعی می کنند بیشتر مراعات کرده و از غذاهای رژیمی استفاده کنند، غافل از اینکه محققان به این نتیجه رسیده اند این افراد از آنجایی که بیشتر میل به خوردن مواد رژیمی پیدا می کنند چاق تر خواهند شد. این نکته نیز ناگفته نماند، بسیاری از این مواد رژیمی تنها تبلیغاتی و برای کسب درآمد بیشتر هستند. بهترین راهنمایی پزشکان آن است که همان راهکار رژیم اصلی خود را با حجم کم دنبال کنید و از غذاهای رژیمی دوری کنید.

** نوع غذا خوردن

همیشه مواظب سبکی که غذا می خورید باشید چرا که همین سبک تغذیه نیز می تواند انسان را چاق کند. هیچ وقت به اطراف خود چشم ندوزید یا در هنگام غذا خوردن تلویزیون نبینید و کار نکنید زیرا تمام این موارد می توانند به قیمت خوردن غذای اضافی وچاق شدن شما تمام شود. از "میان وعده" ها به عنوان غذای اصلی استفاده نکنید. میان وعده ها هر مقدار هم مقوی باشند باز هم برنامه کالری شما را بهم می ریزند تنها یک میان وعده برای روزانه خود درنظر بگیرید.