بدنسازی با توپهای بزرگ
کاربر برتر ماه کاربر برتر ماه ali_@sghar
تاپیک برتر ماه تاپیک برتر ماه « مراجعه به تاپیک اصلی »
سوالات متداول و تاپیک های مهم
    گزارش مشکلات انجمن و قالب جدید توسط کاربران
    اطلاعیه گزارش مشکلات چند روز گذشتهِ سایت و انجمن
    افتتاح سایت پرسپولیس اف سی
    ~ اطلاعیه امنیتی ~
    تاپیک 5
    تاپیک 6
    تاپیک 7
    تاپیک 8
    تاپیک 9
    تاپیک 10
    تاپیک 11
    تاپیک 12

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: بدنسازی با توپهای بزرگ

  1. #1


    محل سکونت
    پرسپولیس اف سی
    نام واقعی
    FarSHaD
    استاتوس
    به بهشت نمی روم اگه علی آنجا نباشد
    بازیکن محبوب
    ali karimi
    تیم های محبوب خارجی
    Barcelona | Brazil
    نوشته ها
    16,939
    تشکر
    11,273
    تشکر شده 23,000 بار در 7,966 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 47 تاپیک

    بدنسازی با توپهای بزرگ

    ورزش با توپ ، به تقویت عضلات درونی تر كمك می كند.


    بدنسازی با توپهای بزرگ
    ورزش با توپ ، به تقویت عضلات درونی تر كمك می كند. این عضلات در قسمتهایی از بدن قرار گرفته اند كه دسترسی به آنها مشكل است مانند عضله ی عرضی شكم و یا عضلاتی كه بین مهره ها وجود دارند. به علاوه این ورزشها باعث تكامل حس توازن ، تعادل و تطابق كلی بدن می شوند.

    برای انجام برخی از حركات با توپ ، به تجربه نیاز دارید و لازم است كه قبلا تجربه ی ورزش به این روش را داشته باشید. اما برای شروع چه باید كرد؟

    اگر تا كنون به این روش ورزش نكرده اید می توانید از این نكات استفاده كنید:
    وقتی برای اولین بار می خواهید با توپ ورزش كنید، به دیوار تكیه كنید و یا توپ را به یك سطح محكم تكیه دهید تا پایداری و ثبات شما بیشتر شود.

    می توانید 1 تا 3 ست 10 تا 16 تایی برای هر ورزش در نظر بگیرید. قبل از اینكه تعداد ستها یا تعداد تمرینها را افزایش دهید ، مهارت خود را بیشتر كنید و تمرینها را بهتر انجام دهید. از انجام هرگونه حركتی كه موجب ایجاد درد شود و یا هر حركتی كه نحوه ی انجام آن را به درستی نمی دانید ، اجتناب كنید. اگر سابقه ی آسیب دیدگی دارید و یا شرایط و مشكلات جسمی خاصی دارید، قبل از انجام ورزش با پزشك خود مشورت كنید.

    كشش پشت:
    روی توپ به نحوی دراز بكشید كه شكم و لگن شما روی توپ قرار بگیرد ، نوك پنجه ها روی زمین باشد ، زانوها را می توانید مستقیم نگه دارید و یا آنها را خم كنید. دستها را می توانید پشت سر و یا پشت كمر نگه دارید. به آرامی روی توپ كمی رو به جلو بغلتید و خم شوید.

    سپس سینه و شانه ها را را بالا بیاورید تا بدن در خط مستقیم قرار گیرد. به این طریق عضلات پشت كشیده می شوند. مطمئن شوید كه سر ، گردن ، شانه ها و پشت در یك خط مستقیم قرار داشته باشند. عضلات شكم را داخل ببرید. مراقب باشید كه كمرتان به عقب خم نشود.

    حفظ تعادل:
    توپ را زیر عضلات شكم و لگن قرار دهید. دستها را روی زمین قرار دهید و پاها بدون ارتباط با زمین و مستقیم باشند. این حالت را به مدت 30-20 ثانیه حفظ كنید. بدن را در حالت مستقیم نگه دارید. عضلات شكم را به داخل بدهید.

    تعادل خود را حفظ كنید. به آرامی دست راست خود را بالا ببرید. مراقب باشید كه روی توپ نغلطید و هیچكدام از اعضای بدنتان از حالت مستقیم خارج نشود. تعادل خود را چند ثانیه حفظ كنید و سپس دست دیگر را بالا ببرید. این تمرین بسیار مشكل تر از چیزی است كه به نظر می آید.

    بلند كردن لگن:
    با سر ، گردن و شانه ها روی توپ دراز بكشید. زانوها را خم كنید تا بدن شما در حالتی مانند یك میز قرار بگیرد. سپس با غلطیدن كمی روی توپ ، لگن را به زمین نزدیك كنید. برای بالا بردن لگن ، عضلات كفل را منقبض كنید. برای پایین آمدن وزن خود را بر روی لگن منتقل كنید و مراقب باشید كه فشار را به پاشنه ها وارد كنید نه پنجه ها.


    كشش لگن:
    روی زمین دراز بكشید و پاشنه ها را روی توپ بگذارید عضلات شكم را سفت كنید. عضلات كفل را منقبض كنید و به آرامی لگن را از روی زمین بلند كنید تا حدی كه بدن در خط مستقیم قرار كیرد.

    چند ثانیه این حالت را حفظ كنید و سپس لگن را پایین بیاورید. برای فشار بیشتر می توانید با بالا بردن لگن یك پاشنه را نیز از توپ جدا كنید و یك پا را بالا ببرید. می توانید این كار را برای پای دیگر نیز تكرار كنید.

    غلطیدن برای عضلات شكمی:
    روی زانو بایستید. انگشتان خود را به صورت موازی و در مقابل خود روی توپ قرار دهید. عضلات شكم را سفت كنید و به داخل ، به طرف ستون مهره ها بكشید. عضلات تنه را سفت كنید. تا حدی كه می توانید روی توپ به جلو بغلطید.

    مراقب باشید كه كمرتان قوس برندارد و یا تحت كشش قرار نگیرد. برای برگشتن به حالت اول آرنجها را به توپ فشار دهید و عضلات شكم را سفت كنید تا به عقب برگردید. اگر در كمر و ستون مهره ها مشكلاتی دارید از انجام این حركت خودداری كنید.

    غلطیدن روی توپ:
    با شانه ها و پشت تنه روی توپ دراز بكشید و حالتی شبیه به میز ایجاد كنید. بازوها را مستقیم در مقابل سینه نگه دارید. كف دستها را به هم بچسبانید. از لگن تا زانو بدن را در خط مستقیم نگه دارید. عضلات كفل و عضلات شكم را منقبض كنید.

    به آرامی به سمت چپ بغلطید به نحوی كه دستها به موازات زمین قرار بگیرند. سپس به حالت اول برگردید و این تمرین را برای سمت دیگر نیز تكرار كنید. مراقب باشید كه هیچكدام از اعضای بدن پایین نیفتد همچنین دامنه ی حركتتان كم باشد و زیاد نغلطید اما عضلات شكم را به خوبی به كار بگیرید.

    چرخاندن توپ:
    توپ را مطابق شكل بین مج پاهایتان نگه دارید. بدن را در خط مستقیم نگه دارید و عضلات شكم را منقبض كنید. لگن و بدن در خط مستقیم قرار داشته باشند و دستها را طوری روی زمین نگه دارید كه درست در مقابل و در زیر شانه ها باشند. به آرامی توپ را كمی به راست و سپس به چپ بچرخانید. مراقب باشید كه از وسط خم نشوید و كمرتان قوس برندارد.


    بدرود آقای کریمی...

    ما چراغ ها را روشن نگه می داریم

    برای بچه های نسل هاوش و هیرسا

    تا یادشون نره یه روز دلخوشی فوتبالی ها

    جادوگری بود که 8 می پوشید...





    29 تیر روز مرگ فوتبال زیبا....

















































  2. 8 کاربر مقابل از FaRsHaD_8 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    *Nooria* (12th December 2013), AliReza (12th December 2013), CRIS 7 (12th December 2013), H!dden (12th December 2013), Lovely Girl (12th December 2013), s A r A (12th December 2013), SALAMI-FC (12th December 2013), UniQue (12th December 2013)

  3. #2


    محل سکونت
    Here
    نام واقعی
    No Name
    استاتوس
    No Control of my body
    شغل و حرفه
    Work at Model
    بازیکن محبوب
    ali karimi
    تیم های محبوب خارجی
    Real-Madrid | Germany
    نوشته ها
    2,071
    تشکر
    2,656
    تشکر شده 6,260 بار در 1,737 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 1 تاپیک
    واقعا مرسییییییییییی چند روز در به در دنبالش بودما
    Don't You Ever Say
    I Just Walked Away
    I Will Always Want You
    I Can’t Live a Lie, Running For My Life
    I Will Always Want You



  4. 2 کاربر مقابل از Lovely Girl عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.

    FaRsHaD_8 (12th December 2013), UniQue (12th December 2013)

  5. #3


    محل سکونت
    تیفوسی خونه
    نام واقعی
    majid
    استاتوس
    فضولو بردن زیر زمین...پله نداشت خورد زمین
    شغل و حرفه
    تنهایی
    بازیکن محبوب
    ahmdareza abedzadeh
    تیم های محبوب خارجی
    Liverpool | Germany
    نوشته ها
    3,550
    تشکر
    3,935
    تشکر شده 9,141 بار در 2,352 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 44 تاپیک
    شرت سیاهش واقعیه
    ...


  6. #4


    محل سکونت
    ...
    نام واقعی
    24 ابدی
    استاتوس
    24 ابدی
    شغل و حرفه
    .
    بازیکن محبوب
    Mahdi Mahdavikia
    تیم های محبوب خارجی
    Manchester-United | Germany
    نوشته ها
    7,935
    تشکر
    24,878
    تشکر شده 17,577 بار در 6,034 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 52 تاپیک
    مرسی داش فرشاد

    عالی بود


مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
برو بالا