5 توصیه برای جلوگیری از پارگی و التهاب تاندونها
کاربر برتر ماه کاربر برتر ماه ali_@sghar
تاپیک برتر ماه تاپیک برتر ماه « مراجعه به تاپیک اصلی »
سوالات متداول و تاپیک های مهم
    گزارش مشکلات انجمن و قالب جدید توسط کاربران
    اطلاعیه گزارش مشکلات چند روز گذشتهِ سایت و انجمن
    افتتاح سایت پرسپولیس اف سی
    ~ اطلاعیه امنیتی ~
    تاپیک 5
    تاپیک 6
    تاپیک 7
    تاپیک 8
    تاپیک 9
    تاپیک 10
    تاپیک 11
    تاپیک 12

کاربران برچسب زده شده

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: 5 توصیه برای جلوگیری از پارگی و التهاب تاندونها

  1. #1


    محل سکونت
    یزد
    نام واقعی
    حامد یوسفی
    استاتوس
    عشق چیست؟
    شغل و حرفه
    در حال تحصیل
    بازیکن محبوب
    mahdavikia
    تیم های محبوب خارجی
    Real-Madrid | Spain
    نوشته ها
    483
    تشکر
    549
    تشکر شده 1,138 بار در 295 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 5 تاپیک

    5 توصیه برای جلوگیری از پارگی و التهاب تاندونها


    تاندون از بافتهای فیبر مانند است که عضله را به استخوان متصل میکند. این بافت توانایی کفش را دارد. یکی از آسیب دیدگیهای که ورزشکاران زیاد به آن دچار میشوند، التهاب و پارگی تاندون است.

    پایگاه اینترنتی Pratique در این باره نوشته است: پارگی تاندون 50 درصد از پارگیهای ماهیچهای در بین ورزشکاران را به خود اختصاص میدهد. انجام حرکات پی در پی و خشن باعث فشار آمدن به تاندونها میشود و ممکن است علت پارگی تاندونها باشد. معمولا این مشکل در میان تنیس بازان مشاهده میشود و بیشتر برای آرنج آنها پیش میآید. پنج توصیه مفید برای جلوگیری از خطرات پارگی تاندونها:1- گرم کردن بدن:خود را به آرامی و به تدریج آماده کنید، بدین شکل از پارگی تاندون جلوگیری خواهید کرد. با گرم کردن بدن تاندونهای شما برای ورزش شدیدتر آماده میشوند.2- حرکات کششی انجام دهید:بعد از هر جلسه ورزشی، بهتر است ماهیچههای بدن را بکشید. حرکات کششی به ماهیچههای منقبض این امکان را میدهند تا دوباره انبساط پیدا کنند و بدین شکل تجمع اسید لاکتیک از بین میرود.3- از امکانات با کیفیت استفاده کنید:در بسیاری موارد، پارگی و التهاب تاندونها به دلیل تجهیزات نامناسب است. قبل از هر تمرین ورزشی، لوازم و تجهیزات با کیفیت آماده کنید.برای مثال در بازی تنیس ، اگر سیمهای راکت خیلی سفت باشند به آرنج آسیب میرسانند.دیگر التهاب تاندونی که بسیار شایع است، آسیب دیدگی تاندون مچ پاست. برای نگه داری از تاندون مچ پا به استهلاک کفشهای دوی خود توجه کنید.4- به واکنشهای بدن خود توجه کنید:خستگی، استرس، انجام حرکات خشن، فعالیت نامناسب برای بدن و زمین سفت، فاکتورهایی هستند که باعث التهاب تاندون میشوند. به یاد داشته باشید که انجام ورزش بر روی، زمین خیلی سفت یا انجام فوتبال بر روی زمین یخ زده ، خطر پارگی تاندونها را افزایش میدهد.به طور کلی، برای این که به پارگی تاندون دچار نشوید، به هنگام خستگی یا احساس درد از توصیههای پزشکان استفاده کنید و استراحت کنید. بهتر است به یک متخصص پا مراجعه کنید تا به شما کمک کند. تعادل خود را به دست آورد. داشتن تعادل در فعالیتهای ورزشی بسیار مهم است.5- بهداشت را رعایت کنید: داشتن رژیم غذایی نامتعادل، خطر آسیب دیدگی را افزایش میدهد. از مایعات به میزان کافی استفاده کنید. تغذیه مناسب امکان جلوگیری از آسیب دیدگی به خصوص پارگی تاندونها را میدهد.



    امروز توخواب با$بارون$ مسابقه دادم اون باریدومن%گریه% کردم.باهاش ازتوحرف زدم،اون دلتنگ خورشیدشده ومن دلتنگ تو

  2. کاربر مقابل از arash1 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:

    tank (25th January 2014)

  3. #2


    محل سکونت
    رشت
    نام واقعی
    ماهان
    استاتوس
    قهرمانیم
    شغل و حرفه
    ?????
    بازیکن محبوب
    mohsen khalili
    تیم های محبوب خارجی
    Manchester-United | Germany
    نوشته ها
    427
    تشکر
    35
    تشکر شده 127 بار در 94 ارسال
    یاد شده
    در 0 پست
    برچسب زده شده
    در 2 تاپیک
    thanks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
برو بالا