خرمالو

میوههای شیرین و خوشمزه خرمالو سرشار از مواد مغذی مفیدی (مثل ویتامینها، مواد معدنی و آنتیاکسیدانها) هستند که برای سلامت مطلوب بدن حیاتی میباشند.


خرمالوی تازه حاوی مقادیر مناسبی از مواد معدنی مثل پتاسیم، منگنز، مس و فسفر است.


خرمالو منبع بسیار خوب ویتامین C یکی دیگر از آنتیاکسیدانهای قدرتمند است.

مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک میکند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونتزا، مواد مضر و رادیکالهای التهابی افزایش دهد.




کیوی


ضد یبوست . سرشار از ویتامین C .

بخش عمده ویتامین E، در پوست کیوی موجود است، بنابراین توصیه میشود که اگر به این میوه یا پوست آن حساسیت ندارید، آن را به خوبی شسته با پوست مصرف نمایید.


این میوه کوچک و قهوهای رنگ یکی از غنیترین منابع برخی مواد مغذی مورد نیاز بدن میباشد. کیوی سرشار از آنتیاکسیدان بوده و میزان ویتامین C موجود در کیوی از پرتقال بیشتر است.

این میوه همچنین منبع خوبی از پتاسیم، فیبر و میزان قابل توجهی از ویتامینهای A و E میباشد.





پرتقال


منبع غنی ویتامینC است. ویتامینC یكی از عوامل مهم مهاركننده سرطان است .


آب پرتقال به علت دارابودن پروتئین و كلسیم قابل جذب و نیز قند كافی، یك ماده مغذی و مقوی محسوب می شود كه می توان به منظور تقویت عمومی بدن از آن استفاده نمود.


وجود هورمون های نمو، كلسیم، فسفر، آهن، ویتامینA و ویتامین C در پرتقال، شرایط لازم را برای رشد ونمو استخوان ها و عاج سازی به منظور استحكام دندان ها فراهم می كند؛ برای تقویت و رشد اطفال و نیز تأمین موادلازم بدن، مصرف آن به زنان باردار و شیرده توصیه می شود.


مصرف پرتقال به دلیل این كه حاوی موادمعدنی كافی به ویژه پتاسیم است، منجر به افزایش حجم ادرار در طول شبانه روز می شود و از این طریق سموم بدن دفع می گردد؛ در نتیجه انسان را با نشاط می سازد.





انار


تحقیقات نشان داده است که اگر روزی سه چهارم لیوان آب انار بنوشید و این کار را مدت 3 ماه انجام دهید، مقدار اکسیژن بیشتری به قلب میرود و باعث سلامتی قلب میشود.


از سوی دیگر آب انار مانند یک بازدارنده عمل میکند که آنزیمهای مسئول تخریب و نابودی غضروفها را از کار میاندازد و به این ترتیب از التهاب مفاصل جلوگیری میکند.


انار منبع مهم آنتیاکسیدانها، پتاسیم و ویتامین C است. منبع خوبی از ویتامینهای A، E و اسیدفولیک است. مقدار آنتیاکسیدان موجود در آب انار حتی 3 برابر چای سبز است.





نارنگی


میوه نارنگی از بهترین داروهای طبیعی ضدسرفه است که به اکسپکتورانت طبیعی معروف است.

مصرف این میوه زمستانی برای افرادی که مبتلا به سرفههای خلطدار هستند، بسیار مناسب است.


مراقب باشید که هرگز نارنگی را به صورت مخلوط با شیر گاو میل نکنید. ترکیب این دو موجب بروز دردهای شکمی میشود.


افرادی که نیاز به دریافت پتاسیم بیشتری دارند میتوانند از طریق میوه نارنگی، پودر یا آب این میوه زمستانی میزان پتاسیم مورد نیاز خود را تأمین کنند.





بلوط


از میوهٔ خوراکی بلوط برای تقویت بدن، درمان ضعف عمومی، کم خونی و بویژه درمان اسهال استفاده میشود.
















لیمو شیرین


لیموشیرین میوهای با 28 کالری انرژی است که در مقایسه با دیگر میوهها از انرژی کمتری برخوردار است اما این میوه سرشار از اسید سیتریک و ویتامین C است.


این میوه به افرادی که کمخونی دارند پیشنهاد میشود چرا که حاوی مقدار زیادی اسیدفولیک است.

این ماده معدنی میتواند به بدن کمک کند تا خون بیشتری تولید شود و کم خونی بهبود یابد.


لیموشیرین، میوهای سرشار از ویتامینهای B3 ،C، A و B1 است. این میوه همانند بیشتر میوهها دارای خواص زیادی است.




گریپ فروت


علاوه بر مواد معدني ( آهن و كلسيم) داراي ويتامين هاي آ، ب1، ب2، پ پ، ث است.


براي درمان شكنندگي مو و اختلال هاي مفصلي بسیار موثر است. اشتها را تقويت مي كند.


آب گريپ فروت بر آنزيمهاي خاصي كه داروهاي ضد افسردگي در روده و كبد تجزيه مي كنند تأثير مي گذارد و سبب بروز عوارض جدي دارويي مي شود.

گلابی
طعم شیرین و آبدار گلابی موجب محبوبیت آن در بین همه است، پختن گلابی می تواند عطر و طعم افسانه ای آن را بیرون بکشد ، بنابراین سعی کنید پخته آن را امتحان کنید. فواید سلامتی :
منبع خوبی از ویتامین C و مس
4 گرم فیبر در هر وعده







کدو تنبل
کدو تنبل غیر از شب هالووین کاربردهای بیشمار دیگری نیز دارد !!. طعم شیرین و بافت مرطوبش آن را برای پای، کیک، و حتی پودینگ ایده آل می کند ! فواید سلامتی :
دارای اسیدهای چرب امگا 3
منبع عالی از ویتامین A و B
سرشار از پتاسیم
تامین کننده بیش از 20٪ ازفیبر مورد نیاز روزانه